Οι ευρύτεροι στόχοι της εκπαιδευτικής εφαρμογής συνοψίζονται στα εξής:

  • Να προσφέρεται η ευκαιρία στο μαθητή να γνωρίσει τον ελληνικό πολιτισμό και τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με αποτέλεσμα την ευαισθητοποίησή του σε θέματα διαπολιτισμικών σχέσεων.
  • Να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αυθεντική και ουσιαστική επικοινωνία των μαθητών στα ελληνικά.
  • Να ενισχύεται η αυτονόμηση του μαθητή τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης μαθησιακών τεχνικών και μεθόδων.
  • Να βοηθιέται ο μαθητής να προσεγγίσει τα αυθεντικά κείμενα σε επίπεδο λόγου (ως προϊόντα κοινωνικών συμβάσεων σε συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας) και σε επίπεδο κώδικα (ως συνθέσεις γραμματικοσυντακτικών δομών και πραγματώσεις γλωσσικών κανόνων).
  • Να προσφέρεται ένα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον μάθησης, που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες και τις προτιμήσεις των μαθητών.
  • Να προωθηθεί μια νέα μορφή επικοινωνίας με το δάσκαλο που θα οδηγήσει σε μία διαπροσωπική σχέση, η οποία θα βασίζεται στη συνεργασία, την αλληλοεκτίμηση, και το σεβασμό.
  • Να εξοικειωθεί ο μαθητής στη χρήση του Internet και να συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες που του προσφέρει το δίκτυο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Οι σκοποί ανά υποενότητα είναι οι εξής:

    Η ιστορική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης: με τη βοήθεια αυθεντικών κειμένων και σε πλαίσιο αυτόνομης μάθησης αποβλέπουμε κύρια στην εξάσκηση της αναγνωστικής δεξιότητας.
    Δουλεύοντας την ενότητα αυτή:
    α) θα αποκτήσετε γνώσεις για την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή
    β) θα εξοικειωθείτε με διαφορετικούς τρόπους αφήγησης ιστορικών γεγονότων
    γ) θα ασκηθείτε στην ανεύρεση πληροφοριών σχετικά με ιστορικά γεγονότα που παρέχονται σε γραπτά κείμενα
    δ) θα θυμηθείτε το σχηματισμό των απαραίτητων ρηματικών δομών/όψεων και θα παρατηρήσετε τις μορφές/ δομές που χρησιμοποιούμε στα ελληνικά για τον προσδιορισμό του χρόνου και τόπου γεγονότων
    ε) θα παρατηρήσετε τη λειτουργία των ενδεικτών αναφοράς, τη σχέση τους με τη συνάφεια του κειμένου και το ρόλο που επιτελούν στη δόμησή του.

    Επίσκεψη στα Μουσεία της Θεσσαλονίκης: Στην υποενότητα αυτή συνεργάζεστε με το δάσκαλο για να ασκήσετε τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής. Θα διαβάσετε τα κείμενα αναζητώντας τις πληροφορίες που σας είναι απαραίτητες για να ανταποκριθείτε και να επικοινωνήσετε, παράγοντας ένα δικό σας γραπτό κείμενο.
    Απασχολούμενοι στις δραστηριότητες αυτές:
    α) θα ενημερωθείτε για τα μουσεία της Θεσσαλονίκης, το είδος τους και τους χώρους που τα φιλοξενούν, το πλήθος και το είδος των εκθεμάτων τους, κλπ. πλουτίζοντας τις γνώσεις σας για την πόλη
    β) θα αναζητήσετε και θα εντοπίσετε και με βάση τα ιδιοσυγκρασιακά σας χαρακτηριστικά, πληροφορίες σχετικά με τα παραπάνω
    γ) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να γράφετε φιλικά γράμματα ικανοποιώντας τις κοινωνικές συμβάσεις
    δ) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να εκφράζετε γραπτώς τις προτιμήσεις, να διατυπώνετε τις προθέσεις σας για ενέργειες στο μέλλον
    ε) θα έρθετε σε επαφή με λεξιλόγιο ειδικών χώρων όπως οι τέχνες, η αρχαιολογία, κλπ.

    Ώρα για διασκέδαση:
    α) θα εξοικειωθείτε με το ιδιαίτερο ύφος των άρθρων των σύγχρονων ελληνικών περιοδικών ποικίλης ύλης που απευθύνονται σε νέους ανθρώπους
    β) θα οδηγηθείτε σε συμπεράσματα σχετικά με τους χώρους και τον τρόπο διασκέδασης των κατοίκων της Θεσσαλονίκης
    γ) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να συνοψίζετε ένα κείμενο, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος του πληροφοριακού του πλούτου ανέπαφο
    δ) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να γράφετε σύντομα ενημερωτικά κείμενα που να ικανοποιούν τους απαραίτητους όρους ώστε να είναι δημοσιεύσιμα σε μια εφημερίδα και άρα να μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον δημόσιας επικοινωνίας.

    Η Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης:
    α) θα ενημερωθείτε για την πολιτιστική ζωή της πόλης μας για το 1997
    β) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να σαρώνετε κείμενα και να εντοπίζετε πληροφορίες σχετικά με το χώρο, το χρόνο και το περιεχόμενο πολιτιστικών γεγονότων
    γ) θα ασκηθείτε στο να μετατρέπετε υπάρχουσες πληροφορίες για να υπηρετήσουν νέες λειτουργίες σε άλλες περιστάσεις επικοινωνίας
    δ) θα ελέγξετε την ικανότητά σας να γράφετε φιλικά γράμματα ικανοποιώντας τις κοινωνικές συμβάσεις
    ε) θα ελέγξετε αν διαθέτετε τις απαραίτητες γλωσσικές δομές και μορφές για να περιγράψετε τέτοια γεγονότα στο μέλλον.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα